Polos creativos oficial.jpg

Polos Creativos - CEIP Plurilingüe Barrié de la Maza Curso 24-25

PÁXINA PRINCIPAL - POLOS CREATIVOS CURSO 2024-25

PÁXINA PRINCIPAL - POLOS CREATIVOS CURSO 2024-25

Membros do equipo curso 2024-25

Membros do equipo curso 2024-25

S2401037 Formación específica para persoas coordinadoras de Polos creativos

Ofimática e seguridade

Ofimática e seguridade

Ciencia Polos Creativos

Ciencia Polos Creativos

Polos Creativos nos recresos - Ofimática e benestar - Deseña o teu avatar dixital

Polos Creativos nos recresos - Ofimática e benestar - Deseña o teu avatar dixital

Barrié nas Ondas

Barrié nas Ondas

Lapis 3D

Lapis 3D

Seguridade na rede

Seguridade na rede

Carro de materiais

Carro de materiais

Os sons do Castelo

Os sons do Castelo

Deseña a túa frase para as Letras Galegas

Deseña a túa frase para as Letras Galegas

Edición de Vídeo e Chroma

Edición de Vídeo e Chroma

Cortadora láser

Cortadora láser

Nova impresora 3D Creality K1

Nova impresora 3D Creality K1

Charlas Plan Director

Charlas Plan Director

Polos Creativos - CEIP Plurilingüe Barrié de la Maza Curso 23-24

PRINCIPAL - POLOS CREATIVOS CURSO 23-24

PRINCIPAL - POLOS CREATIVOS CURSO 23-24

Membros do equipo

Membros do equipo

Barrié na ondas

Barrié na ondas

Robótica infantil con True True

Robótica infantil con True True

Seguridade na rede

Seguridade na rede

Máquinas e aparellos no Barrié

Máquinas e aparellos no Barrié

Chroma no Barrié

Chroma no Barrié

Plotter no Barrié

Plotter no Barrié

Circuítos no Barrié

Circuítos no Barrié

Ciencia Polos Creativos

Ciencia Polos Creativos

Polos Creativos - CEIP Plurilingüe Barrié de la Maza Curso 22-23

PRINCIPAL - POLOS CREATIVOS CURSO 22-23

PRINCIPAL - POLOS CREATIVOS CURSO 22-23

Membros do Equipo

Membros do Equipo

Robótica e programación

Robótica e programación

Creatividade: espazo de creación colectiva

Creatividade: espazo de creación colectiva

Deseño e impresión 3D

Deseño e impresión 3D

Ofimática

Ofimática

Seguridade na rede

Seguridade na rede

Retos Polos Creativos

Retos Polos Creativos

Presentación dos Polos Creativos á Comunidade Educativa (curso 22-23)

Presentación dos Polos Creativos á Comunidade Educativa

Presentación dos Polos Creativos á Comunidade Educativa

Formación persoas coordinadoras de polos creativos.png

Calendario da formación

Details

13/02/2025 17:00-20:00 - Protección de datos persoais, privacidade, identidade dixital e dereitos dixitais nos Polos creativos - Mónica S. L.

Protección de datos persoais, privacidade, identidade dixital e dereitos dixitais nos Polos creativos

Realizouse o curso S2401037 Formación específica para persoas coordinadoras de Polos Creativos. O primeiro módulo centrouse en:

  • Protección de datos persoais
  • Privacidade
  • Identidade dixital
  • Dereitos dixitais nos Polos Creativos

Este módulo foi impartido por Mónica S. L, Subdirectora Xeral de Coordinación Administrativa e Réxime Xurídico da SXT Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades.

Recursos e información adicional

Durante a formación, proporcionáronnos os seguintes recursos oficiais sobre protección de datos:

Temas debatidos

Na sesión tamén se tratou en profundidade:

  • A xestión da imaxe do alumnado e as autorizacións necesarias para o seu uso.
  • O período de tempo durante o cal foi necesario custodiar as probas e documentación relacionada.

Esta formación foi fundamental para garantir unha xestión responsable e segura dos datos no contexto dos Polos Creativos.

SESIÓN 1.jpeg

Presentación da sesión

SESIÓNS DO 22/02/25

22/02/25 TOMAS C.R. Edición audiovisual e difusión de contidos con DDMM nos Polos creativos de 10:00 a 13:00 horas.

TOMAS C.R. Edición audiovisual e difusión de contidos con DDMM nos Polos creativos (10:00 - 13:00 h)

Contacto da persoa formadora: algarabia@galicia.com

Ferramentas de traballo: Móbil (gravación de audios e vídeos) ou tablets.

É fundamental recoñecer as resolucións dos dispositivos:

  • YouTube, TikTok: 1080p (HD ou FullHD) a 30 ou 60 fps.
  • A maior resolución, maior peso do vídeo.
  • O ideal: 1080p a 30 fps para equilibrar calidade e tamaño do arquivo.
  • Para Instagram Stories e Reels: 1080x1920 px en vertical.

Organización do traballo

  • Repartición de roles: Director, operador de cámara, editor, guionista.
  • Decisión inicial: Gravar en formato vertical ou horizontal? Depende do medio onde se vai consumir o contido.
  • Planificación: Cada persoa grava 3-4 tipos de planos diferentes para variedade visual.
  • Encadre: Visión de campo dentro ou fóra do plano.

planos.jpeg

Tipos de planos

  • Plano xeral: Mostra o contexto no que se atopa a personaxe.
  • Plano enteiro: Amosa todo o corpo.
  • Plano medio: Encadra dende a cintura ata a cabeza. Subtipos:
    • Plano medio curto: Desde o peito.
    • Primeiro plano: Cara da personaxe.
  • Plano americano: Plano cortado por enriba dos xeonllos.
  • Plano detalle: Detalle específico, como un obxecto ou unha expresión facial.

planos 2.jpeg

Planos 3.jpeg

Actividade 1

Realizar un vídeo aplicando os diferentes tipos de planos:

  • PG - Plano Xeral
  • PE - Plano Entero
  • PA - Plano Americano
  • PM - Plano Medio
  • PM1 - Plano Medio en picado
  • PM2 - Posición normal
  • PM3 - Contrapicado
  • PP - Plano Pequeno
  • PD - Plano Detalle
  • Foto misteriosa

Regra dos tres tercios

Axuda a compoñer mellores imaxes e encadres.

tercios.jpeg

Aplicación cinematográfica

Alfred Hitchcock utilizaba a composición visual e a dirección da mirada para influír no espectador. No cine, as miradas cara á dereita suxiren progreso e avance, mentres que cara á esquerda poden transmitir conflicto ou tensión.

Por exemplo, en “Psicose” e “Vertixe”, os personaxes que se moven cara á esquerda afrontan perigo ou incertidume.

solpor.jpeg

Na película “Seven”, a columna no encadre suxire que a personaxe non poderá retirarse como esperaba.

Stanley Kubrick é famoso polo uso da simetría nos seus encadres. Un exemplo disto é a composición con dous personaxes enfrontados cun elemento central.


kubrik.jpeg

Exemplos de proporción áurea.

proporción áurea.jpeg

 

Elementos compositivos

  • Axustar aos puntos: Situar elementos clave nos puntos de interese da regra dos tercios.
  • Usos do desenfoque: Dirixir a atención do espectador cara a un punto focal.
  • Movementos de cámara: Engadir dinamismo e ritmo á narración.
  • A mirada dirixe a lectura do espectador.
  • Diagonais: Crean forza e equilibrio.
  • Técnicas narrativas: Un reflexo pode romper unha composición e xerar impacto visual.

Actividade 2

Buscar algo que reflicta e facer o retrato dunha persoa a través do reflexo.

Plano medio con reflexo.jpeg

 

Colocación de focos

onde colocar focos.jpeg

Programas de edición 

  • KDELive (dispoñible na maqueta Abalar).
    • Efectos útiles: Chroma Key e transformar.
    • Nos sons non hai xeraquías.
  • Blender
  • DaVinci
  • VN Video Editor (móbil e PC)
  • CapCut (móbil)

OBS para capturar vídeo. 

Permite facer videotitoriais, modo estudio (ter vista previa) para facer un programa de televisión).

Iriun webcam

Instalar en móbil e ordenador así podemos ter varias escenas para cada cámara. Permite facer control de realización. E no caso de ter fondo verde podemos ter un plató de televisión.

22/02/2025 LARA C.G. Design thinking aplicado ao deseño de situacións de aprendizaxe nos Polos creativos de 15:00 a18:00 horas.

 LARA C.G. – Design Thinking aplicado ao deseño de situacións de aprendizaxe
nos Polos Creativos (15:00 – 18:00)

Pensamento de Deseño

Traballamos a partir dun reto para o alumnado, potenciando o desenvolvemento de competencias a través de respostas innovadoras a problemas complexos. Este proceso integra as fases de sentir, imaxinar, actuar, reflexionar e compartir.

SENTIR

Entender o problema: Realizamos unha chuvia de ideas utilizando post-its (ou debuxos, no caso de alumnado de Educación Infantil), onde cada proposta se anota e se expón en voz alta. O obxectivo é xerar polo menos 15 ideas.

Organización das ideas: Transitamos do pensamento diverxente ao converxente agrupando as ideas en nubes temáticas. Cada nube debe conter polo menos dous post-its e un título claro (con suxeito e predicado) que permita identificar a idea nun primeiro vistazo.

Selección e análise: Cada participante emite dous votos para escoller a nube máis representativa. A continuación, profundizamos na idea mediante saídas ou a recollida de información (a través de vídeos curtos, películas, etc.), intercambiamos o título da nube con outro grupo e propoñemos un reto concreto.

IMAXINAR

Nesta fase, o alumnado debe imaxinar a solución empregando os recursos dos polos creativos, como por exemplo: lápiz 3D, chapas, impresora 3D, radio, entre outros.

Prototipado e Planificación

Seguidamente, proxectamos un prototipo e elaboramos un cronograma que determine o tempo necesario para cada etapa.

Finalizamos con unha reflexión e avaliación que pode incluír un diario de aprendizaxe e outras técnicas, compartindo os resultados coa comunidade.

Metodoloxía e Beneficios

Esta metodoloxía conecta cos intereses do alumnado, integrando motivación e accesibilidade. As principais vantaxes son:

  • Centra o proceso de aprendizaxe no alumnado.
  • Promove unha aprendizaxe activa e participativa.
  • Fomenta a creatividade e o pensamento crítico.
  • Impulsa a colaboración e a resolución de problemas.

Actividades Multinivel

Non se trata de traballar obxectivos diferentes, senón de alcanzar distintos niveis de consecución. O nivelaxe das actividades pode adaptarse:

  • Nivel baixo: con máis apoio.
  • Nivel alto: con maior abstracción.

Ideas para o proceso:

  1. Identificar e analizar os criterios de avaliación (obxectivos de aprendizaxe).
  2. Deseñar as actividades variando o nivel de abstracción cognitiva segundo a taxonomía de Bloom (de "recordar" a "crear").
  3. Proporcionar máis apoios e variar os roles nos equipos colaborativos.

Ademais, é fundamental estruturar a aula integrando diversas aplicacións dixitais que faciliten o acceso e a participación do alumnado.

 

INFORMACIÓN ACCESIBLE

 

 

15/03/2025 - ENMA J. T. Pensamento computacional nos Polos creativos

ENMA J. T. Pensamento computacional nos Polos creativos de 10:00 A 13:00 horas

índice.png

Realizouse práctica para poñer en práctica o pensamento computacional.  Consistía nun vídeo no que tiñamos que dar instrucións para que a outra persoa realizase un baile pero sen ver o vídeo. 

TÉCNICAS E HABILIDADES

Técnias e habilidades.png

TRANSFERENCIA

É algo complexo de implementar.

transferencia.png

Existen outros exemplos de transferencia ou nas que sería preciso realizala ou conectalas. Por exemplo materias como Historia o Literatura deberían estar máis conectadas. Tamén se poden establecer similitudes entre acontecementos históricos pasados e actuais. 

Tamén temáticas de cantigas con artistas actuais.

coñecementos máis transfereibles.png

Recomendación de obra literaria: Héctor Ruíz, Como aprendemos?, 2020

 

PRÁCTICA MÁQUINA DE GOLDBERG

Unha máquina de Rube Goldberg é un aparello sofisticado que realiza unha tarefa moi sixela de xeito moi indirecto e elaborado.

O resultado final - Non se conseguiu... pero o que nos rimos.

Descargar O resultado final.mp4 [3.63MB]
Details

03/04/2025 17:00-20:00 - Intelixencia artificial nos Polos creativos (Ética e normativa en materia de Educación) (Tina C. F.))

Tina C. F. Intelixencia artificial nos Polos creativos (Ética e normativa en materia de Educación) de 17:00 a 20:00 horas

IA Tina CF.jpeg

Formación específica para coordinadores/as de Polos Creativos

Data: 3 de abril de 2025

Hora: de 17:00 a 20:00

Relatora: Tina C.F.

Charla: Ética e normativa en materia de educación, enmarcada na formación sobre Intelixencia Artificial nos Polos Creativos.

Durante a sesión abordáronse temas como:

  • Ética e normativa no ámbito educativo
  • Xerarquía normativa
  • Estratexia Galega de Intelixencia Artificial 2030
  • Oportunidades e riscos da IA na educación
  • Conclusións finais

Esta charla está moi relacionada coa primeira sesión recibida sobre protección de datos, privacidade, identidade dixital e dereitos dixitais no contexto dos Polos Creativos.


estrutura da charla.jpeg