Calendario da formación
13/02/2025 17:00-20:00 - Protección de datos persoais, privacidade, identidade dixital e dereitos dixitais nos Polos creativos - Mónica S. L.
Protección de datos persoais, privacidade, identidade dixital e dereitos dixitais nos Polos creativos
Realizouse o curso S2401037 Formación específica para persoas coordinadoras de Polos Creativos. O primeiro módulo centrouse en:
- Protección de datos persoais
- Privacidade
- Identidade dixital
- Dereitos dixitais nos Polos Creativos
Este módulo foi impartido por Mónica S. L, Subdirectora Xeral de Coordinación Administrativa e Réxime Xurídico da SXT Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades.
Recursos e información adicional
Durante a formación, proporcionáronnos os seguintes recursos oficiais sobre protección de datos:
- Portal de Protección de Datos da Xunta
- Orientacións para o uso de ferramentas dixitais e protección de datos (INTEF)
-
Email da delegación de proteción de datos: dpd.educacioneciencia@xunta.gal
Temas debatidos
Na sesión tamén se tratou en profundidade:
- A xestión da imaxe do alumnado e as autorizacións necesarias para o seu uso.
- O período de tempo durante o cal foi necesario custodiar as probas e documentación relacionada.
Esta formación foi fundamental para garantir unha xestión responsable e segura dos datos no contexto dos Polos Creativos.
Presentación da sesión
SESIÓNS DO 22/02/25
22/02/25 TOMAS C.R. Edición audiovisual e difusión de contidos con DDMM nos Polos creativos de 10:00 a 13:00 horas.
TOMAS C.R. Edición audiovisual e difusión de contidos con DDMM nos Polos creativos (10:00 - 13:00 h)
Contacto da persoa formadora: algarabia@galicia.com
Ferramentas de traballo: Móbil (gravación de audios e vídeos) ou tablets.
É fundamental recoñecer as resolucións dos dispositivos:
- YouTube, TikTok: 1080p (HD ou FullHD) a 30 ou 60 fps.
- A maior resolución, maior peso do vídeo.
- O ideal: 1080p a 30 fps para equilibrar calidade e tamaño do arquivo.
- Para Instagram Stories e Reels: 1080x1920 px en vertical.
Organización do traballo
- Repartición de roles: Director, operador de cámara, editor, guionista.
- Decisión inicial: Gravar en formato vertical ou horizontal? Depende do medio onde se vai consumir o contido.
- Planificación: Cada persoa grava 3-4 tipos de planos diferentes para variedade visual.
- Encadre: Visión de campo dentro ou fóra do plano.
Tipos de planos
- Plano xeral: Mostra o contexto no que se atopa a personaxe.
- Plano enteiro: Amosa todo o corpo.
- Plano medio: Encadra dende a cintura ata a cabeza. Subtipos:
- Plano medio curto: Desde o peito.
- Primeiro plano: Cara da personaxe.
- Plano americano: Plano cortado por enriba dos xeonllos.
- Plano detalle: Detalle específico, como un obxecto ou unha expresión facial.
Actividade 1
Realizar un vídeo aplicando os diferentes tipos de planos:
- PG - Plano Xeral
- PE - Plano Entero
- PA - Plano Americano
- PM - Plano Medio
- PM1 - Plano Medio en picado
- PM2 - Posición normal
- PM3 - Contrapicado
- PP - Plano Pequeno
- PD - Plano Detalle
- Foto misteriosa
Regra dos tres tercios
Axuda a compoñer mellores imaxes e encadres.
Aplicación cinematográfica
Alfred Hitchcock utilizaba a composición visual e a dirección da mirada para influír no espectador. No cine, as miradas cara á dereita suxiren progreso e avance, mentres que cara á esquerda poden transmitir conflicto ou tensión.
Por exemplo, en “Psicose” e “Vertixe”, os personaxes que se moven cara á esquerda afrontan perigo ou incertidume.
Na película “Seven”, a columna no encadre suxire que a personaxe non poderá retirarse como esperaba.
Stanley Kubrick é famoso polo uso da simetría nos seus encadres. Un exemplo disto é a composición con dous personaxes enfrontados cun elemento central.
Exemplos de proporción áurea.
Elementos compositivos
- Axustar aos puntos: Situar elementos clave nos puntos de interese da regra dos tercios.
- Usos do desenfoque: Dirixir a atención do espectador cara a un punto focal.
- Movementos de cámara: Engadir dinamismo e ritmo á narración.
- A mirada dirixe a lectura do espectador.
- Diagonais: Crean forza e equilibrio.
- Técnicas narrativas: Un reflexo pode romper unha composición e xerar impacto visual.
Actividade 2
Buscar algo que reflicta e facer o retrato dunha persoa a través do reflexo.
Colocación de focos
Programas de edición
- KDELive (dispoñible na maqueta Abalar).
- Efectos útiles: Chroma Key e transformar.
- Nos sons non hai xeraquías.
- Blender
- DaVinci
- VN Video Editor (móbil e PC)
- CapCut (móbil)
OBS para capturar vídeo.
Permite facer videotitoriais, modo estudio (ter vista previa) para facer un programa de televisión).
Iriun webcam
Instalar en móbil e ordenador así podemos ter varias escenas para cada cámara. Permite facer control de realización. E no caso de ter fondo verde podemos ter un plató de televisión.
Actividade 1: tipos de plano
22/02/2025 LARA C.G. Design thinking aplicado ao deseño de situacións de aprendizaxe nos Polos creativos de 15:00 a18:00 horas.
LARA C.G. – Design Thinking aplicado ao deseño de situacións de aprendizaxe
nos Polos Creativos (15:00 – 18:00)
Pensamento de Deseño
Traballamos a partir dun reto para o alumnado, potenciando o desenvolvemento de competencias a través de respostas innovadoras a problemas complexos. Este proceso integra as fases de sentir, imaxinar, actuar, reflexionar e compartir.
Entender o problema: Realizamos unha chuvia de ideas utilizando post-its (ou debuxos, no caso de alumnado de Educación Infantil), onde cada proposta se anota e se expón en voz alta. O obxectivo é xerar polo menos 15 ideas.
Organización das ideas: Transitamos do pensamento diverxente ao converxente agrupando as ideas en nubes temáticas. Cada nube debe conter polo menos dous post-its e un título claro (con suxeito e predicado) que permita identificar a idea nun primeiro vistazo.
Selección e análise: Cada participante emite dous votos para escoller a nube máis representativa. A continuación, profundizamos na idea mediante saídas ou a recollida de información (a través de vídeos curtos, películas, etc.), intercambiamos o título da nube con outro grupo e propoñemos un reto concreto.
Nesta fase, o alumnado debe imaxinar a solución empregando os recursos dos polos creativos, como por exemplo: lápiz 3D, chapas, impresora 3D, radio, entre outros.
Prototipado e Planificación
Seguidamente, proxectamos un prototipo e elaboramos un cronograma que determine o tempo necesario para cada etapa.
Finalizamos con unha reflexión e avaliación que pode incluír un diario de aprendizaxe e outras técnicas, compartindo os resultados coa comunidade.
Metodoloxía e Beneficios
Esta metodoloxía conecta cos intereses do alumnado, integrando motivación e accesibilidade. As principais vantaxes son:
- Centra o proceso de aprendizaxe no alumnado.
- Promove unha aprendizaxe activa e participativa.
- Fomenta a creatividade e o pensamento crítico.
- Impulsa a colaboración e a resolución de problemas.
Actividades Multinivel
Non se trata de traballar obxectivos diferentes, senón de alcanzar distintos niveis de consecución. O nivelaxe das actividades pode adaptarse:
- Nivel baixo: con máis apoio.
- Nivel alto: con maior abstracción.
Ideas para o proceso:
- Identificar e analizar os criterios de avaliación (obxectivos de aprendizaxe).
- Deseñar as actividades variando o nivel de abstracción cognitiva segundo a taxonomía de Bloom (de "recordar" a "crear").
- Proporcionar máis apoios e variar os roles nos equipos colaborativos.
Ademais, é fundamental estruturar a aula integrando diversas aplicacións dixitais que faciliten o acceso e a participación do alumnado.
INFORMACIÓN ACCESIBLE
As imaxes das diapositivas son de Lara C.G. e teñen licencia CC BY-NC-SA 4.0 Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
15/03/2025 - ENMA J. T. Pensamento computacional nos Polos creativos
ENMA J. T. Pensamento computacional nos Polos creativos de 10:00 A 13:00 horas
Realizouse práctica para poñer en práctica o pensamento computacional. Consistía nun vídeo no que tiñamos que dar instrucións para que a outra persoa realizase un baile pero sen ver o vídeo.
TÉCNICAS E HABILIDADES
TRANSFERENCIA
É algo complexo de implementar.
Existen outros exemplos de transferencia ou nas que sería preciso realizala ou conectalas. Por exemplo materias como Historia o Literatura deberían estar máis conectadas. Tamén se poden establecer similitudes entre acontecementos históricos pasados e actuais.
Tamén temáticas de cantigas con artistas actuais.
Recomendación de obra literaria: Héctor Ruíz, Como aprendemos?, 2020
PRÁCTICA MÁQUINA DE GOLDBERG
Unha máquina de Rube Goldberg é un aparello sofisticado que realiza unha tarefa moi sixela de xeito moi indirecto e elaborado.
Galería de imaxes
Actividade de Pensamento Computacional - O noso deseño da máquina de Goldberg
O resultado final - Non se conseguiu... pero o que nos rimos.
03/04/2025 17:00-20:00 - Intelixencia artificial nos Polos creativos (Ética e normativa en materia de Educación) (Tina C. F.))
Tina C. F. Intelixencia artificial nos Polos creativos (Ética e normativa en materia de Educación) de 17:00 a 20:00 horas
Formación específica para coordinadores/as de Polos Creativos
Data: 3 de abril de 2025
Hora: de 17:00 a 20:00
Relatora: Tina C.F.
Charla: Ética e normativa en materia de educación, enmarcada na formación sobre Intelixencia Artificial nos Polos Creativos.
Durante a sesión abordáronse temas como:
- Ética e normativa no ámbito educativo
- Xerarquía normativa
- Estratexia Galega de Intelixencia Artificial 2030
- Oportunidades e riscos da IA na educación
- Conclusións finais
Esta charla está moi relacionada coa primeira sesión recibida sobre protección de datos, privacidade, identidade dixital e dereitos dixitais no contexto dos Polos Creativos.