Visión artificial con IA

Descrición

programacion.jpg

A motivación desta actividade é dar a coñecer ao alumnado aplicacións relevantes do mundo IA de uso real, co obxectivo final de usar esas aplicacións que nos ofrecen os dispositivos de hoxe en día e descubrir o transfondo técnico que hai detrás de todo iso. Para este fin é necesaria a programación. Se non se programa non podemos chegar realmente a este obxectivo desexado, e quedariamos soamente na superficie, que non é que non sexa válido, pero non supón unha aprendizaxe profunda tal e como entendemos e buscamos para as clases de Tecnoloxías Intelixentes.

Para realizar unha actividade deste tipo tiveron que levar a cabo unha labor de investigación. O reto principal non era atopar información dun asunto en particular de IA. O verdadeiro reto era atopar fontes de inspiración e librerías Python de alto nivel e contrastadas, que nos permitan levar a cabo un proxecto de programación que sexa factible levar á aula de secundaria. Se a programación non é abordable a este nivel, a actividade, por moi espectacular que puidese resultar, non vale. O final deste percorrido chegaron á conclusión de que era posible facelo ou polo menos podíase intentar.

O alumnado para poder facer esta actividade precisou do coñecemento adquirido na primeira parte do curso. Formáronse grupos de traballo (de 2 a 4 alumn@s) onde cada grupo foi ao seu ritmo. Dos 4 grupos dous chegaron ao obxectivo proposto e os outros dous non o completaron en diferente grao. En calquera caso o obxectivo da actividade non era a chegar á meta senón o camiño percorrido.

Como profesor da materia o rol nesta actividade foi marcar as tarefas de programación que tiñan que facer os grupos e axudarlles en todo o que precisasen.

Ámbito ou metodoloxía

  • Aprendizaxe baseada en proxectos.
  • O alumnado podía utilizar chatbots de IA para axudalles a resolver dúbidas pero nesta actividade non podían copiar código dunha IA.

caratulacongreso.png

Datos xerais

Centro educativo IES Rosais 2 (Vigo)
Etapa Secundaria (Extrapolable a Bacharelato)
Nivel de aplicación Un grupo (alumnado + profesorado)

Centro educativo

Ferramentas de IA empregadas no proxecto

Programación, Linguaxe Python, Chatbots, Notebook Jupyter

Face-Recognition

Outros elementos tecnolóxicos empregados

Biblliografía recomendada, Investigación, Transfondo técnico, Busca de fontes de inspiración, Traballo en grupo.